Reklama dzieli się na różne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak również dużo innych, lecz statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najpoprawniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego klienta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie ulotek Kraków
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie możliwego konsumenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.